School en Mzuzu

1 maart 2016 - Mzuzu, Malawi

De laatste dagen zijn echt al zo geweldig geweest! Het gastgezin is leuk en na veel aan te hebben gedrongen mag ik nu eindelijk wat helpen in het huishouden. Gisteren ben ik met Mastir (jongen uit het gezin) water gaan halen (op de Afrikaanse manier, emmer op je hoofd...) en daarna hebben we samen aardappels geschild. 's Avonds hebben we lekker buiten gezeten en dat kan ik nu goed voelen door de muggenbulten :-). Op dit moment zitten we in Mzuzu, de grote stad bij Mzambazi. We zijn hier om flessen water en rijst te halen. Vannacht stonden we om 3 uur op om de bus van 4 uur te pakken. De bus richting Mzuzu rijdt namelijk alleen maar 's nachts... om 8 uur vanochtend kwamen we aan en nu zitten we, samen met Robert (de vader van het gezin) in een hotel. Morgenochtend gaan we weer terug met de vrachtlading aan water (30 liter). Ook zijn we gisteren trouwens voor het eerst op de school wesen kijken. Leuk dat het was!! Alle kinderen kwamen naar me toe en kwamen eigenlijk alleen maar een beetje naar me staren. In een aantal klassen hebben we geobserveerd en maandag beginnen we met het geven van wat lessen.

1. Cees en Tonny:
    2 maart 2016
    Lieve Marit,

Wat fijn om weer wat van je te horen. Zo te lezen heb je het reuze naar je zin en dat doet ons goed. Geniet er maar van met volle teugen. Hier gaat alles goed. Lieve groeten van opa Cees en oma Tonny.
  2. Erica:
    2 maart 2016
    Hoi Marit,
    Wat leuk om af en toe wat van je te lezen en te weten dat je het zo naar je zin hebt.
    Marit,geniet met volle teugen daar he!!!
    Tot je volgende bericht.
    Groetjes en dikke kus Erica
  3. Henriëtte:
    7 maart 2016
    Ha Marit,

tijd krijgt een andere betekenis daar als ik het zo lees. Geduld, rust, basiszaken regelen, daar draait het om geloof ik? Ik ben zo benieuwd wat jullie op school hebben kunnen doen vandaag. Ik lees het vast in het volgende verslag. Succes!

Groeten, Henriëtte
  4. Marjo:
    10 maart 2016
    Geweldig om je zo te kunnen volgen. Ik waan me even een klein beetje in Malawi. Ben natuurlijk reuse benieuwd hoe jullie muziekervaringen zullen zijn.