Naam:
maritvanderzanden.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Mijn naam is Marit van der Zanden, een 21-jarige studente uit Oostkapelle, Zeeland. Ik studeer op de HZ University of Applied Sciences en zit in het derde studiejaar van de opleiding tot leerkracht basisonderwijs. Vanuit de opleiding volg je in je derde jaar een minor, een periode van één semester waarin je over één leergebied meer gaat leren. Ik heb ervoor gekozen om de minor in het buitenland te gaan volgen en daarbij meer te leren over Malawi en het onderwijs.

Over mijn reis

Op 22 februari vertrek ik naar het Afrikaanse land Malawi, 'the warm heart of Africa'. Vier maanden lang ga ik, met Angelique, stage lopen op de Mzambazi primary school als leerkracht in de bovenbouw. De school ligt in Mzambazi en er komen leerlingen vanuit verschillende dorpen naar deze school toe. De klassen bestaan uit zo'n 100 tot 150 leerlingen en er zijn alleen tafels en bankjes aanwezig voor de klassen in de bovenbouw. De jonge kinderen zitten met z'n allen op de vloer. School duurt van 07.00 uur 's ochtends tot 13.00 uur 's middags. Voordat de lessen beginnen gaan alle leerlingen eerst het schoolplein schoonmaken. Hierna hebben ze ochtendgymnastiek en gaan ze aan de slag.

Postadres
Mzambazi primary school and hospital
PO Box 44, Euthini
Malawi

Bezochte landen

Ik heb 12 landen (5%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Slowakije, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden.